Reklama Google - spravovanie kampaní
Správnym nastavením Google reklamy môže byť váš web do 5 minút v Google prvý na zadané kľúčové slová.
Reklama v Google sa zobrazuje vo viazanosti na nastavené kľúčové slová. Jedná sa o PPC reklamu Pay-Per-Click - platba za klik – znamená to, že platíte len za návštevníkov, ktorí kliknú na vašu reklamu. Reklama sa nastavuje cez systém Google AdWords cez Google účet.
Už menej je známe, že reklama sa nezobrazuje len vo vyhľadávaní Google, ale aj na partnerských portáloch Google – na portáloch, ktoré sú súčasťou systému AdSense. Toto zobrazovanie na partnerských portáloch sa dá vypnúť.
- Nastavením Google reklamy získate
- Pre správne nastavenie Google reklamy si odpovedzte na otázky
- Spravovanie reklamy Google - čo pre vás urobíme
Nastavením Google reklamy získate:
- správne nastavenie kľúčových slov tak, aby sa vaše peniaze „rýchlo nevyklikali“
- navrhnutie textu reklamy, aby na Vás klikli len ľudia, ktorí majú seriózny záujem o vaše služby
- optimálne nastavenie ceny za klik na vašu reklamu
- priebežné sledovanie a úprava reklamy, aby bola vaša reklama v Google zisková
Pre správne nastavenie Google reklamy si odpovedzte na otázky:
- Na aký produkt /produkty chcete reklamu? (text)
- Na aké slová sa má vaša reklama zobrazovať? (kľúčové slová)
- Komu sa má reklama zobrazovať? (krajina, jazyk)
- Kde máte o tých produktoch popísané na webe? (URL)
- Koľko chcete do toho investovať? (mesačný rozpočet)
- Čo je cieľom vašej google reklamy ? (nákup, zobrazenie kontaktov, vyplnenie dotazníka)
Spravovanie reklamy Google – čo pre vás urobíme:
Spravovanie reklamy v systéme Google AdWords realizujeme cez nášho partnera - agentúru www.zelenypes.sk
1. Založíme Google účet v systéme Google AdWords
Ak to bude možné prepojíme ho s vašimi štatistikami Google Analytics pre kvalitné sledovanie účinnosti kampane. Ak nemáte založené štatistiky Google Analytics, nastavíme vám ich.
2. Zrealizujeme pre vás krátku analýzu kľúčových slov a konkurencie pre produkty, na ktoré chcete robiť reklamu v Google.
3. Vytvoríme vám reklamné kampane pre vaše produkty
- Nastavíme zobrazovanie vo vami zadefinovanej lokalite – celá SR, alebo iná krajina, alebo len nejaká časť územia
- Nastavíme jazyk, ktorým rozprávajú vaši zákazníci – reklama sa bude zobrazovať v danej jazykovej mutácií Google
- Nastavíme denný finančný limit
- V prípade „velmi drahých“ kľúčových slov – nastavíme osobitné reklamné kampane
4. Vytvoríme vám reklamné zostavy
Vytvoríme vám viac reklamných zostáv podľa tipov produktov, na ktoré sa robí reklama
Nastavíme rôzne variácie reklamných textov v rámci jednej reklamnej zostavy. Texty sa testujú , po skúšobnej dobe sa menej účinné vypínajú. (tie, ktoré prinášajú menej konverzií, alebo menej návštevníkov) . Podľa hľadateľnosti kľúčových slov sa doplňujú a upravujú už existujúce texty, ktoré sa opäť overujú a testujú.
5. Nastavíme vám kľúčové slová v zadaných reklamných zostavách.
Po určitom čase sa kľúčové slová testujú, zadávajú sa vylučovacie kľúčové slová. (sú to slová, ktoré sú synonymá, alebo nesúvisia s nastavenou reklamou – napr. reklama na obklady do kúpeľne sa nemá zobrazovať na slovné spojenie „liečivé obklady“ a pod.)
6. Nastavíme vám optimálnu cenu za klik na dané kľúčové slovo.
Opäť po určitom čase sa cena za klik kontroluje a testuje.
7. Vyhodnotenie celkovej efektívnosti reklamy Google dostanete vo forme správy + výsledky reklamy